Autor: Michał Krawczykowski

39 pomysłów na wpisy na firmowym blogu

Nie masz pomys┼é├│w na wpisy na firmowym blogu? Nic straconego. Zobacz poni┼╝sz─ů list─Ö i wybierz co┼Ť, co zainteresuje Twoich potencjalnych klient├│w i klient├│w.

Notuj własne pomysły na wpisy

Nie wszystkie pomys┼éy na wpisy na blogu firmowym, kt├│re umie┼Ťci┼éem poni┼╝ej, b─Öd─ů pasowa┼éy do Twojej bran┼╝y. Zatrzymaj si─Ö jednak na chwil─Ö przy ka┼╝dym i zadaj sobie pytanie: „Czy mog─Ö wykorzysta─ç ten pomys┼é?”. Mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e opublikujesz w swojej bran┼╝y co┼Ť, czego wcze┼Ťniej nikt nie zrobi┼é, a internauci bardzo dobrze to przyjm─ů.

Od razu zapisuj swoje pomys┼éy – ta lista b─Ödzie bardzo pomocna gdy braknie Ci bie┼╝─ůcych pomys┼é├│w.

Ja mam ju┼╝ tak─ů list─Ö pomys┼é├│w na wpisy:

moje pomysły na wpisy na blogu firmowym

Lista pomysłów na wpisy na blogu firmowym

Przejd┼║my do rzeczy. Oto lista pomys┼é├│w. Z czasem b─Ödzie rozwijana, dlatego zach─Öcam Ci─Ö do dodania jej do zak┼éadek w przegl─ůdarce.

pomysł 1Pokaż przykład wykorzystania produktu lub usługi

Mo┼╝e to by─ç ciekawy wpis dla os├│b, kt├│re jeszcze nie skorzysta┼éy z Twojej oferty. Dlaczego? Poniewa┼╝ dzi─Öki niemu zobacz─ů co┼Ť wi─Öcej ni┼╝ opis w sklepie internetowym czy opis w ofercie na Twojej stronie. Zobacz─ů, jak Tw├│j produkt lub us┼éuga dzia┼éaj─ů w realnym ┼Ťwiecie. Rozwa┼╝ stworzenie prostego filmu wideo – b─Ödzie bardziej pracoch┼éonny ni┼╝ wpis tekstowy, ale i bardziej przekonuj─ůcy.

pomysł 2Stwórz listę

Czego list─Ö? Czego┼Ť interesuj─ůcego dla Twoich czytelnik├│w/potencjalnych klient├│w:

  • przydatnych narz─Ödzi
  • praktycznych wskaz├│wek
  • najcz─Östszych b┼é─Öd├│w
  • itp.

Listy s─ů jednym z najlepszych rodzaj├│w wpis├│w na blogach. Dlaczego? Poniewa┼╝ s─ů jednym z rodzaj├│w wpis├│w najch─Ötniej udost─Öpnianych w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych:

najch─Ötniej udost─Öpniane rodzaje wpis├│w

┼Ürednia liczba udost─Öpnie┼ä ze wzgl─Ödu na typ tre┼Ťci: najch─Ötniej udost─Öpniane s─ů infografiki, zaraz po nich – listy. ┼╣r├│d┼éo: Okdork.com

Stworzenie wpisu-listy nie musi być czasochłonne, ponieważ nie musisz dokładnie omawiać każdego punktu.

Przyk┼éad: 24 pomys┼éy na biznes, kt├│ry mo┼╝esz zacz─ů─ç od zaraz z bloga The Owner & Co.

pomysł 3Pokaż internaucie, co musi wiedzieć o Twojej ofercie, żeby kupić

Jest du┼╝a szansa, ┼╝e przynajmniej cz─Ö┼Ť─ç internaut├│w nie kupuje od Ciebie, bo nie wie tego, co Ty. Maj─ů za ma┼é─ů wiedz─Ö o Twojej bran┼╝y lub o konkretnym produkcie. Dlatego wyedukuj ich – poka┼╝, dlaczego to, co sprzedajesz mo┼╝e by─ç dla nich przydatne albo czym wyr├│┼╝nia si─Ö od podobnych ofert.

A mo┼╝e za Twoj─ů ofert─ů stoi specjalistyczna wiedza, np. jeste┼Ť dietetykiem? Uchyl r─ůbka tajemnicy i u┼Ťwiadom internaucie, czego jeszcze nie wie. Daj mu cz─Ö┼Ť─ç swojej wiedzy, a b─Ödziesz mie─ç wi─Öksz─ů szans─Ö na zdobycie klienta i kolejnego czytelnika bloga.

pomys┼é 4Odpowiedz na cz─Östo pojawiaj─ůce si─Ö pytanie klient├│w

Dzięki tego typu wpisom możesz oszczędzić nieco czasu na tłumaczenie każdemu klientowi tych samych kwestii. Czasem wystarczy spisać je w formie wpisu, a klientowi podesłać link.

Przyk┼éad: Responsywne strony internetowe ÔÇô co to jest i co mog─ů Ci da─ç?

Od swoich klient├│w cz─Östo dostawa┼éem pytanie: „W zasadzie o co chodzi z tymi responsywnymi stronami? Co to znaczy?„. Postanowi┼éem wi─Öc napisa─ç o tym wpis i teraz t┼éumacz─Ö tylko w skr├│cie – po wi─Öcej informacji odsy┼éam do artyku┼éu.

pomys┼é 5Opisz cz─Östo pojawiaj─ůcy si─Ö problem i podaj jego rozwi─ůzanie

Pami─Ötaj, ┼╝e Twoje tre┼Ťci s─ů czytane nie dla Ciebie. Internauci interesuj─ů si─Ö nimi mi─Ödzy innymi wtedy, gdy dzi─Öki nim mog─ů ┼éatwiej rozwi─ůza─ç swoje problemy lub cho─çby je zrozumie─ç. Dlatego w┼éa┼Ťnie opisanie rozwi─ůzania konkretnego problemu Twojej grupy docelowej mo┼╝e by─ç ┼Ťwietnym pomys┼éem na kolejny wpis na blogu.

Przyk┼éad: Zainfekowana strona mo┼╝e wp┼éywa─ç na Tw├│j biznes. Nie tra─ç potencjalnych klient├│w ÔÇô zabezpiecz j─ů przed atakami

pomysł 6Stwórz infografikę

Jest przynajmniej 13 powod├│w, dla kt├│rych infografiki s─ů tak popularne. Jeden z nich jest nast─Öpuj─ůcy:

  • ludzie pami─Ötaj─ů 80% tego, co widz─ů i co robi─ů
  • 20% tego, co czytaj─ů…
  • i 10% tego, co s┼éysz─ů:
infografiki zwi─Ökszaj─ů zapami─Ötywalno┼Ť─ç

Źródło: http://neomam.com/interactive/13reasons/

pomysł 7Daj klientowi wiedzę, która może mu się przydać po zakupie

Nie zapominaj o swoich klientach, gdy dosz┼éo ju┼╝ do zakupu. Pode┼Ťlij im wiedz─Ö, kt├│ra mo┼╝e im si─Ö przyda─ç p├│┼║niej.

Przyk┼éad: cho─çby ten wpis. W Content Couple wykonujemy mi─Ödzy innymi blogi, tak┼╝e firmowe. Ten wpis pisany jest przede wszystkim z my┼Ťl─ů o naszych klientach, kt├│rym stworzyli┼Ťmy bloga firmowego. Nie chcemy, ┼╝eby o nas zapomnieli, wi─Öc dajemy im wi─Öcej ni┼╝ tylko to, za co zap┼éacili. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e wpis si─Ö przyda :)

pomysl 8Poruszaj tematy, kt├│re interesuj─ů potencjalnego klienta zanim rozwa┼╝a zakup tego, co sprzedajesz

Nie jest to rodzaj wpisu, od kt├│rego zacz─ů┼ébym prowadzenie bloga firmowego, ale pomys┼é sam w sobie jest ciekawy. Opisz─Ö to na przyk┼éadzie:

Przyk┼éad: jeste┼Ť dietetykiem. Uk┼éadasz ludziom diety. Nie znam tej bran┼╝y dok┼éadnie, ale spodziewam si─Ö, ┼╝e gdy kto┼Ť postanawia si─Ö odchudza─ç, nie my┼Ťli od razu o dietetyku. Najpierw pr├│bujemy schudn─ů─ç sami. Dopiero gdy to si─Ö nie udaje – szukamy pomocy specjalisty.

Pomy┼Ťl teraz o tym: gdyby┼Ť dawa┼é internautom porady dotycz─ůce odchudzania, o kim by najpierw pomy┼Ťleli, gdyby postanowili poprosi─ç o pomoc dietetyka? Jest bardzo prawdopodobne, ┼╝e w┼éa┼Ťnie o Tobie. W ten spos├│b mo┼╝esz zapewni─ç sobie klient├│w jeszcze zanim postanowi─ů, ┼╝e nimi zostan─ů ;)

pomysl 9Opisz ostatni problem klienta

Dzwoni do Ciebie klient i m├│wi: „Mam problem z… Co z tym mo┼╝na zrobi─ç?. Czy dla Ciebie to te┼╝ brzmi jak potencjalny temat na wpis na blogu? ;)

Przykład: Kto i dlaczego zmienił informacje o Twojej firmie w Mapach Google? Poradnik

Autor wpisu, Pan Seweryn Pietrucha (wypowiadał się jako ekspert w naszym wpisie o reklamowaniu firmy), pisze:

W tym tygodniu, z samego rana w poniedzia┼éek, otrzyma┼éem telefon od w┼éa┼Ťciciela lokalnej firmy z Gda┼äska z pytaniem identycznym, jak w tytule ÔÇô ÔÇťkto zmieni┼é informacje na mojej wizyt├│wce Google?ÔÇŁ Jako, ┼╝e temat jest ci─ůgle aktualny i poszukiwany, poni┼╝ej zamieszczam odpowied┼║. Ze szczeg├│┼éami.

Pewnie w wolnej chwili po prostu usiad┼é przy komputerze i spisa┼é to, co powiedzia┼é klientowi. Voila – warto┼Ťciowy wpis gotowy!

pomys┼é 10Opisz wydarzenie w┬ábran┼╝y, kt├│re mo┼╝e by─ç interesuj─ůce dla klient├│w

…zw┼éaszcza, je┼Ťli bra┼ée┼Ť w nim udzia┼é, najlepiej czynny – jako prelegent. Ale warto┼Ťciowe mo┼╝e by─ç te┼╝ samo poinformowanie czytelnik├│w bloga o wa┼╝nym w bran┼╝y evencie.

pomysł 11Zrób instrukcję z obrazkami lub wideo krok po kroku

Pami─Ötasz wykres, kt├│ry umie┼Ťci┼éem w pomy┼Ťle 2? Wynika z niego, ┼╝e instrukcje typu „how to” s─ů s┼éabo udost─Öpniane w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. By─ç mo┼╝e, ale sp├│jrz jeszcze na ten wykres, kt├│ry om├│wi┼éem we wpisie o korzy┼Ťciach z prowadzenia profesjonalnego bloga:

Co najch─Ötniej udost─Öpniamy?

Co widzimy? Zacytuj─Ö sam siebie:

Cenimy tre┼Ť─ç, kt├│ra:

  • uczy nas czego┼Ť o marce (to jeden z nielicznych punkt├│w, kt├│re mog─ů si─Ö odnosi─ç r├│wnie┼╝ do ofert)
  • zapewnia u┼╝yteczne wskaz├│wki typu jak co┼Ť zrobi─ç
  • pozwala nam rozwija─ç pasje i zainteresowania
  • inspiruje nas
  • jest zabawna

Z takimi rodzajami tre┼Ťci wszyscy lubimy mie─ç do czynienia. Mo┼╝esz do┼Ť─ç ┼éatwo wykorzysta─ç j─ů do sk┼éonienia potencjalnych klient├│w do ponownych odwiedzin w Twoim serwisie.

Udost─Öpniamy natomiast tre┼Ť─ç, kt├│ra:

  • wyra┼╝a nasz punkt widzenia
  • jest zabawna/rozrywkowa
  • pozwala nam rozwija─ç zainteresowania

Wniosek? Mo┼╝e i wpisami „how to” dzielimy si─Ö rzadko, ale ch─Ötnie je czytamy. S─ů wi─Öc jednym z tych typ├│w post├│w, kt├│re s─ů mile widziane na Twoim firmowym blogu.

pomysl 12Opisz dzień z życia firmy

Zakulisowe „sekrety” s─ů interesuj─ůce same z siebie, zw┼éaszcza, je┼Ťli za kulisami wiele si─Ö dzieje. A mo┼╝e warto ujawni─ç np. cz─Ö┼Ť─ç procesu realizacji zam├│wienia, ┼╝eby pokaza─ç, ┼╝e robisz to wyj─ůtkowo?

pomysł 13Wypisz najpopularniejsze błędy popełniane przez klientów w Twojej branży

Oczywi┼Ťcie, taki wpis ma na celu ostrzec Twoich potencjalnych klient├│w przed pope┼énieniem tych b┼é─Öd├│w. Opr├│cz b┼é─Öd├│w zaproponuj dobre wed┼éug Ciebie alternatywy – poprawne rozwi─ůzania problem├│w i sprawdzone rozwi─ůzania.

Przykład: 5 kardynalnych błędów w dodawaniu firmy do Map Google. Praktyczny poradnik

pomys┼é 14┬á┬á┬á┬á┬á Poka┼╝, sk─ůd czerpiesz wiedz─Ö

Lista Twoich ulubionych blog├│w, autor├│w, serwis├│w, ksi─ů┼╝ek – to wszystko, wraz z kr├│tkim opisem mo┼╝e by─ç prostym, a przy okazji przydatnym dla internaut├│w przewodnikiem po tematyce, kt├│r─ů si─Ö zajmujesz.

Widz─Ö tu jeszcze dwie korzy┼Ťci:

  • osoby/firmy, o kt├│rych wspomnisz, b─Öd─ů Ci wdzi─Öczne za link do ich strony
  • Google „doceni” te┼╝ Tw├│j artyku┼é, poniewa┼╝ linki wychodz─ůce u┼éatwiaj─ů wyszukiwarce zorientowa─ç si─Ö o czym jest dany wpis

Warto? Warto.

pomys┼é 15Stw├│rz list─Ö korzy┼Ťci z korzystania z Twojej oferty

Pami─Ötaj, ┼╝e Twoi potencjalni i obecni klienci mog─ů nie zna─ç Twojej bran┼╝y tak dobrze jak Ty. Trzeba ich wi─Öc edukowa─ç. Pokazuj─ůc, co mog─ů zyska─ç korzystaj─ůc z Twojej oferty, mo┼╝esz da─ç im wiedz─Ö, kt├│rej nie mieli – a oni niejako w zamian bardziej doceni─ů to, czym si─Ö zajmujesz i Twoj─ů wiedz─Ö i do┼Ťwiadczenie.

Przyk┼éad: 7 korzy┼Ťci, kt├│re da ma┼éej firmie prowadzenie profesjonalnego bloga

pomysł 16Stwórz tzw. evergreen content

Evergreen content (w dos┼éownym t┼éumaczeniu: wiecznie zielona tre┼Ť─ç) to tre┼Ť─ç, kt├│ra b─Ödzie aktualna jeszcze przez np. kilka lat. Stworzysz j─ů raz, ale mo┼╝esz promowa─ç jeszcze d┼éugo po stworzeniu. To ten rodzaj tre┼Ťci, w kt├│ry warto zainwestowa─ç wi─Öcej wysi┼éku – bo i d┼éu┼╝ej ten wysi┼éek b─Ödzie si─Ö zwraca┼é. Nale┼╝y tylko pilnowa─ç, ┼╝eby tego typu tre┼Ť─ç nie zosta┼éa „zakopana” nowszymi wpisami, ale to temat na osobny wpis (kt├│ry na pewno si─Ö pojawi).

pomysł 17Powiedz czytelnikom o planowanych zmianach np. w ofercie

Dzi─Öki temu poka┼╝esz, ┼╝e Twoja firma si─Ö rozwija. A gdy do tego zapytasz internaut├│w o ich opinie na temat planowanych zmian, zyskasz:

  • dowiesz si─Ö, w jak─ů stron─Ö powinny i┼Ť─ç zmiany
  • poka┼╝esz, ┼╝e interesuj─ů Ci─Ö potrzeby Twoich klient├│w

pomysł 18Pokaż studium przypadku

Studia przypadk├│w pozwalaj─ů czytelnikom zerkn─ů─ç za kulisy Twojego biznesu a tak┼╝e podejrze─ç, jakie efekty przynios┼éo konkretne dzia┼éanie. Pami─Ötaj, ┼╝e Twoi klienci nie kupuj─ů Twoich us┼éug czy produkt├│w – oni kupuj─ů rezultat.

Opisz sytuacj─Ö wed┼éug schematu „co by┼éo przed – co zrobi┼ée┼Ť – jak jest teraz”. Czytelnicy, kt├│rzy aktualnie s─ů w sytuacji „co by┼éo przed” mog─ů dzi─Öki temu bardziej zainteresowa─ç si─Ö Twoimi us┼éugami lub towarami.

Przyk┼éad: Strona l─ůdowania, kt├│ra ponad 10 lat utrzymuje 1 pozycj─Ö w Google i generuje tysi─ůce rejestracji [studium przypadku]

pomys┼é 19Zr├│b wywiad z kim┼Ť znanym w bran┼╝y

Ciekawy, merytoryczny (cho─ç to pewnie zale┼╝y od bran┼╝y ;)) wywiad to zawsze dobry pomys┼é na wpis. Nie da si─Ö go napisa─ç na szybko, bo znane osoby s─ů zwykle zaj─Öte, ale je┼Ťli uda Ci si─Ö taki wywiad przeprowadzi─ç, mo┼╝esz liczy─ç na:

  • interesuj─ůc─ů wiedz─Ö w wywiadzie (mo┼╝e smaczki niepublikowane nigdzie indziej?)
  • wi─Öksze zainteresowanie czytelnik├│w
  • udost─Öpnienie w profilach spo┼éeczno┼Ťciowych osoby, z kt├│r─ů rozmawiasz

Je┼Ťli Tw├│j blog jest bardzo m┼éody, niekt├│re osoby Ci odm├│wi─ů, ale znajd─ů si─Ö i osoby ch─Ötne do odpowiedzenia na kilka pyta┼ä. Po prostu nie rezygnuj z poszukiwa┼ä po us┼éyszeniu pierwszego „nie”.

Przyk┼éad: Czego nauczy┼ée┼Ť si─Ö w 2016 roku? Odpowiadaj─ů przedsi─Öbiorcy

Wywiad z przedsi─Öbiorcami 2016

To nie do końca jest wywiad, tylko trzy wypowiedzi trojga przedsiębiorców, ale chcę Ci to pokazać, bo:

  • Paulina tworzy┼éa ten wpis gdy nasz blog mia┼é ledwie 11 wpis├│w!
  • wszystkie trzy osoby, kt├│re poprosili┼Ťmy o wypowied┼║ udost─Öpni┼éy ten wpis na swoich stronach facebookowych, co przynios┼éo nam kilku nowych fan├│w ;)

pomysł 20Opisz historię

Historia to co┼Ť wi─Öcej ni┼╝ wspominane przed chwil─ů studium przypadku. Co powiesz na takie pomys┼éy na historie:

  • co takiego robi┼ée┼Ť w czasach szkolnych, co przywiod┼éo Ci─Ö do tego, co robisz dzisiaj
  • jak zmaga┼ée┼Ť si─Ö z jakim┼Ť problemem i jak znalaz┼ée┼Ť rozwi─ůzanie, na podstawie kt├│rego zbudowa┼ée┼Ť sw├│j biznes
  • zabawna historia z dnia w pracy, kt├│ry zapowiada┼é si─Ö normalnie
  • co lub kogo widzia┼ée┼Ť/spotka┼ée┼Ť, co sprawi┼éo, ┼╝e wierzysz, ┼╝e Twoja praca ma sens

Hmm… sam bym takie wpisy ch─Ötnie poczyta┼é do kawy :) Zatem do dzie┼éa – napisz wpis-histori─Ö i podlinkuj w komentarzach.

pomys┼é 21Stw├│rz list─Ö (i┬átytu┼é z┬áliczb─ů)

Liczby to jeden z element├│w, kt├│re wyr├│┼╝niaj─ů si─Ö w tek┼Ťcie. A jednocze┼Ťnie liczba sugeruje konkret: internauta dostanie X rozwi─ůza┼ä konkretnego problemu.

Sp├│jrz na te wyniki wyszukiwania:

wyniki wyszukiwania w Google: Jak schudn─ů─ç

Liczby rzucaj─ů si─Ö w oczy, prawda? Swoj─ů drog─ů: wszystkie linki na screenie maj─ů liczby w tytule – przypadek?

Przykład: Jak reklamować firmę? 56 pomysłów + porady 8 ekspertów

pomys┼é 22Zapro┼Ť kogo┼Ť do napisania wpisu go┼Ťcinnego

Tw├│j blog b─Ödzie czytany, gdy b─Ödzie dostarcza┼é warto┼Ť─ç. Nie musisz ca┼éy czas pisa─ç o sobie. Mo┼╝esz zaprosi─ç kogo┼Ť, kto zajmuje si─Ö czym┼Ť komplementarnym, o napisanie wpisu i opublikowanie go na Twoim blogu.

Pami─Ötaj tylko, ┼╝eby wcze┼Ťniej ustali─ç zasady takiego wpisu, np. ostateczna decyzja o publikacji nale┼╝y do Ciebie, link zwrotny tylko jeden, w stopce wpisu, itp. Lepiej sprecyzowa─ç szczeg├│┼éy na pocz─ůtku ni┼╝ potem si─Ö denerwowa─ç.

Przyk┼éad: nawet Spidersweb publikuje wpisy go┼Ťcinne

pomys┼é 23Stw├│rz list─Ö warto┼Ťciowych tre┼Ťci na innych stronach na jaki┼Ť konkretny temat

Mo┼╝e jest jaki┼Ť temat, kt├│ry chcia┼éby┼Ť przybli┼╝y─ç swoim czytelnikom, ale nie czujesz si─Ö na tyle kompetentny, ┼╝eby o nim samodzielnie pisa─ç? Zbierz wi─Öc artyku┼éy innych, wyselekcjonuj te, kt├│re si─Ö wzajemnie uzupe┼éniaj─ů i… wpis z link├│w do innych. Twoja prac polega w┼éa┼Ťnie na wybraniu wiarygodnych ┼║r├│de┼é wiedzy, wybraniu najlepszych i wprowadzeniu internauty w temat – reszt─Ö niech zrobi─ů inni autorzy.

Nie zapomnij potem poinformowa─ç autor├│w, ┼╝e doceni┼ée┼Ť ich wpisy. Mo┼╝e udost─Öpni─ů Tw├│j wpis na swoich profilach spo┼éeczno┼Ťciowych?

pomys┼é 24Zapytaj kilku ekspert├│w o┬áporad─Ö na jaki┼Ť konkretny temat

Ka┼╝dy ekspert mo┼╝e mie─ç inne spojrzenie na to samo zagadnienie, dlatego taki wpis mo┼╝e by─ç bardzo ciekawy. W zamian za wypowied┼║ zaoferuj link zwrotny do strony/blog autora – wi─Ökszo┼Ť─ç z nich ┼Ťwietnie zdaje sobie spraw─Ö z tego, ┼╝e linki s─ů w Internecie na wag─Ö z┼éota – dos┼éownie ;)

pomysł 25Zorganizuj regularne (np. w każdy poniedziałek) wpisy na jeden temat, np. historia klienta

Dzi─Öki regularnej publikacji ┼éatwiej przyzwyczaisz czytelnik├│w do odwiedzania Twojego bloga, a przy okazji b─Ödziesz mie─ç impuls do sta┼éego tworzenia tre┼Ťci – z do┼Ťwiadczenia wiem, ┼╝e nie ma nic gorszego ni┼╝ zrobi─ç sobie przerw─Ö (przypomnij sobie powr├│t do pracy po wakacjach). I do tego Gugiel lubi regularnie aktualizowane serwisy, wi─Öc mo┼╝esz liczy─ç na cho─ç troch─Ö wi─Öcej ruchu z wyszukiwarki…

Przykład: Poniedziałek freelancera u Life Managerki

pomys┼é 26Opisz temat cz─Östo poruszany w┬ámediach spo┼éeczno┼Ťciowych

Prosty pomys┼é: pisz o tym czym m├│wi─ů i chc─ů rozmawia─ç inni. Dzi─Öki temu nie musisz zgadywa─ç, jakie tematy b─Öd─ů interesowa┼éy czytelnik├│w – oni sami podsuwaj─ů Ci pomys┼éy. Wy┼éapuj je w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych.

pomysł 27Opisz ważne pojęcie w Twojej branży

Opisz kompleksowo (na ile to konieczne w Twojej bran┼╝y) poj─Öcie, kt├│re mo┼╝e zainteresowa─ç Twoich potencjalnych klient├│w. Je┼Ťli wpis b─Ödzie naprawd─Ö kompleksowy, masz szans─Ö na zdobycie ruchu z wyszukiwarki Google. A do tego poka┼╝esz, ┼╝e jeste┼Ť ekspertem w danej dziedzinie.

pomysł 28Pokaż inne strony i blogi z Twojej branży

Nie musisz od razu reklamowa─ç swojej konkurencji, je┼Ťli nie chcesz. Mo┼╝esz zamiast tego wypromowa─ç serwisy komplementarne, je┼Ťli mog─Ö tak powiedzie─ç. Chodzi o te, kt├│re w jaki┼Ť spos├│b uzupe┼éniaj─ů lub pasuj─ů do tego co Ty robisz, jak chleb i mas┼éo.

Przyk┼éad: Share week 2017 ÔÇô polecane blogi

pomys┼é 29Zaprezentuj swoj─ů opini─Ö w┬ájakiej┼Ť sprawie

Internauci lubi─ů dowiadywa─ç si─Ö, co inni s─ůdz─ů na jaki┼Ť temat. Chyba w ka┼╝dej bran┼╝y wpisujemy do wyszukiwarki frazy zako┼äczone s┼éowem „opinie”:

hekko opinie w Google

Internauci szukali opinii na temat firmy hostingowej Hekko.pl

Czasem szukaj─ů opinii na forach internetowych, a innym razem – chc─ů wiedzie─ç, co na jaki┼Ť temat uwa┼╝a specjalista. I wtedy ch─Ötnie czytaj─ů artyku┼éy i wpisy na specjalistycznych blogach.

pomys┼é 30Napisz wpis pod wp┼éywem chwili, (np. w┬ácharakterystycznej sytuacji, kt├│r─ů prze┼╝y┼ée┼Ť dzisiaj)

Czasami nie warto za du┼╝o planowa─ç i zbyt d┼éugo si─Ö przygotowywa─ç. Niejednokrotnie dobrze sprawdzi si─Ö szybki wpis zainspirowany bie┼╝─ůcym wydarzeniem. Im mniej planujesz, tym wi─Öcej autentyczno┼Ťci mo┼╝e si─Ö pojawi─ç w twoim tek┼Ťcie, a autentyczno┼Ť─ç to jeden ze sposob├│w na wyr├│┼╝nienie si─Ö spo┼Ťr├│d konkurencji.

pomys┼é 31Niezg├│d┼║ si─Ö z jak─ů┼Ť popularn─ů opini─ů

Wiesz, czemu wielu firmowych blog├│w nikt nie czyta? Bo s─ů nudne! „Poprawne”, szare, nijakie. ich w┼éa┼Ťciciele boj─ů si─Ö, ┼╝e je┼Ťli powiedz─ů co┼Ť niepopularnego, zniech─Öc─ů do siebie klient├│w.

I wiesz co? Tak rzeczywi┼Ťcie mo┼╝e by─ç. Je┼Ťli powiesz co my┼Ťlisz, niekt├│rzy stwierdz─ů, ┼╝e chyba jeste┼Ť idiot─ů. I przestan─ů Ci─Ö czyta─ç,┬á tym bardziej od Ciebie kupowa─ç *. A inni – tym bardziej b─Öd─ů chcieli mie─ç z Tob─ů do czynienia, bo zgadzaj─ů si─Ö z Twoj─ů opini─ů.

Oczywi┼Ťcie, w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w dobrze jest zachowa─ç na firmowym blogu jaki┼Ť umiar (nazywany czasem profesjonalizmem), ale bez przesady – szaro┼Ť─ç jest mniej atrakcyjna ni┼╝ posiadanie niepopularnego zdania na jaki┼Ť temat.

*pomijaj─ůc fakt, ┼╝e ludzie maj─ů kr├│tk─ů pami─Ö─ç i szybko zapomn─ů

pomysł 32Pokaż zakulisowe ciekawostki

Jako ludzie jeste┼Ťmy ciekawscy – w pozytywnym znaczeniu tego s┼éowa. Chcemy wiedzie─ç, co si─Ö kryje „za kulisami”, jak co┼Ť dzia┼éa. Poka┼╝ wi─Öc, jak dzia┼éasz Ty. Tu niewiele mam do powiedzenia, bo taki wpis jeszcze przede mn─ů ;). Dlatego lepiej b─Ödzie, je┼Ťli poka┼╝─Ö przyk┼éad:

Przyk┼éad: Jak, niemal bezkosztowo, powsta┼é klip mojej nowej marki ÔÇô socialme.pl!

pomys┼é 33Wyt┼éumacz zmiany w Twojej bran┼╝y, kt├│rych klienci jeszcze nie rozumiej─ů

Jest bardzo prawdopodobne, ┼╝e ┼Ťledzisz zmiany w swojej bran┼╝y bardziej dok┼éadnie ni┼╝ Twoi klienci. Oni mog─ů za nimi wr─Öcz nie nad─ů┼╝a─ç:

  • co si─Ö zmieni┼éo?
  • dlaczego co┼Ť nie dzia┼éa tak jak kiedy┼Ť?
  • czego oni znowu chc─ů?
  • co m├│wi─ů przepisy prawa?

Te i podobne zagadnienia mog─ů sp─Ödza─ç sen z powiek Twoim klientom. Wielu z nich ch─Ötnie przeczyta Twoj─ů eksperck─ů wypowied┼║ opisuj─ůc─ů najwa┼╝niejsze miany w bran┼╝y.

pomys┼é 34Wyja┼Ťnij mity kr─ů┼╝─ůce w bran┼╝y

Wpis wyja┼Ťniaj─ůcy mity kr─ů┼╝─ůce w Twojej bran┼╝y mo┼╝e Ci bezpo┼Ťrednio pom├│c. M├│wi─ůc wprost, b─Ödzie Ci si─Ö ┼éatwiej dogada─ç z klientami.

Przypomnij sobie te┼╝ co czu┼ée┼Ť, gdy kto┼Ť rzeczowo wyja┼Ťni┼é Ci w─ůtpliwo┼Ťci zwi─ůzane z jakim┼Ť zakupem? Do tej pory dociera┼éy do Ciebie tylko plotki, zas┼éyszane opinie, niesprawdzone informacje. Teraz w ko┼äcu wypowiedzia┼é si─Ö kto┼Ť kompetentny i wyja┼Ťni┼é wszystkie w─ůtpliwo┼Ťci. Jak si─Ö czu┼ée┼Ť?

Spraw, ┼╝eby tak samo poczuli si─Ö czytelnicy Twojego bloga – wyja┼Ťnij p├│┼éprawdy i mity, z kt├│rymi mogli si─Ö spotka─ç Twoi czytelnicy, a kt├│re mog─ů wp┼éywa─ç na mniejsz─ů ch─Ö─ç wsp├│┼épracy z Twoj─ů firm─ů.

pomysł 35Stwórz serię wpisów na jeden temat

Widz─Ö kilka korzy┼Ťci ze stworzenia serii wpis├│w na jeden konkretny temat:

  • om├│wisz ten temat dok┼éadniej, ale prac─Ö roz┼éo┼╝ysz na cz─Ö┼Ťci – nie b─Ödzie wi─Öc tak bardzo odczuwalna w czasie
  • przyzwyczaisz internaut├│w do regularnego zagl─ůdania na Twojego bloga – je┼Ťli b─Ödziesz publikowa┼é wpisy w r├│wnych odst─Öpach, np. raz w tygodniu
  • podlinkujesz mi─Ödzy sob─ů te wpisy, a linkowanie wewn─Ötrzne mo┼╝e pom├│c Twojemu blogowi na zdobycie wi─Ökszej ilo┼Ťci ruchu z wyszukiwarki Google
  • b─Ödziesz mie─ç wi─Öksz─ů motywacj─Ö do regularnego pisania wpis├│w, a o to czasem nie jest ┼éatwo, gdy czeka jeszcze wiele innych spraw do ogarni─Öcia

pomys┼é 36Opowiedz swoj─ů histori─Ö i┬ápowiedz, czego si─Ö nauczy┼ée┼Ť

Ludzie lubi─ů historie. Przez stulecia u┼╝ywali┼Ťmy historii do przekazywania sobie wiedzy. Ty z pewno┼Ťci─ů te┼╝ masz swoj─ů: mo┼╝e rozwi─ůza┼ée┼Ť jaki┼Ť problem albo ulepszy┼ée┼Ť co┼Ť, co Ci przeszkadza┼éo. Budujesz biznes bazuj─ůc na nauce, kt├│ra p┼éynie z Twoich do┼Ťwiadcze┼ä. Napisz to. Historie sprzedaj─ů i nie chodzi mi tylko o pieni─ůdze – one „sprzedaj─ů” koncepcje, u┼éatwiaj─ů innym zrozumie─ç nasz punkt widzenia, przekazuj─ů wiedz─Ö w formie ┼éatwej w odbiorze.

Na blogu Nicka Reese’a znalaz┼éem kiedy┼Ť prost─ů ale skuteczn─ů formu┼é─Ö tworzenia historii. Jest to tak zwana „podr├│┼╝ bohatera”. Sk┼éada si─Ö z nast─Öpuj─ůcych element├│w:

  • to┼╝samo┼Ť─ç – kim by┼ée┼Ť, gdy rozpocz─ů┼ée┼Ť swoj─ů podr├│┼╝?
  • zwr├│cenie si─Ö przeciwko status quo – co postanowi┼ée┼Ť zmieni─ç?
  • zmagania – z czym (z jakimi problemami) musia┼ée┼Ť si─Ö zmaga─ç, gdy zacz─ů┼ée┼Ť wprowadza─ç zmian─Ö?
  • wgl─ůd – jaka wiedza, spostrze┼╝enie lub narz─Ödzie u┼éatwi┼éo Twoje zmagania? Co zrozumia┼ée┼Ť lub czego si─Ö nauczy┼ée┼Ť, co sprawi┼éo, ┼╝e wprowadzanie zmiany sta┼éo si─Ö ┼éatwiejsze?
  • rozwi─ůzanie – kim jeste┼Ť dzisiaj i komu konkretnie pomagasz za pomoc─ů swojego unikalnego do┼Ťwiadczenia?

Fajne, co? Zamiast nudnego „nasza firma oferuje Pa┼ästwu unikalne rozwi─ůzania” – piszesz histori─Ö (podlinkowa┼éem swoj─ů histori─Ö, ale nie wzoruj si─Ö zanadto. By┼éaby bardziej no┼Ťna, gdybym zamiast opisywa─ç swoje rozterki, opowiedzia┼é o bardziej uniwersalnym problemie i rozwi─ůzaniu jakie znalaz┼éem, np. wszyscy robili strony podatne na ataki haker├│w, a ja znalaz┼éem spos├│b na to, jak je zabezpieczy─ç)

A wiesz, co z tym jest jeszcze lepsze? ┼╗e wi─Ökszo┼Ť─ç w┼éa┼Ťcicieli blog├│w tego nie zrobi, co sprawia, ┼╝e formu┼éa tak szybko si─Ö nie zu┼╝yje (no, pomijaj─ůc fakt, ┼╝e jest u┼╝ywana od czas├│w staro┼╝ytnych do tworzenia mit├│w i legend ;)).

pomysł 37Stwórz listę narzędzi, z których korzystasz

…pod warunkiem, oczywi┼Ťcie, ┼╝e mog─ů by─ç przydatne dla Twoich czytelnik├│w. Mo┼╝esz te┼╝ pokaza─ç jak z nich korzysta─ç i opisa─ç, do rozwi─ůzywania jakich problem├│w si─Ö przydaj─ů.

Przyk┼éad: Narz─Ödzia, kt├│re u┼éatwiaj─ů mi funkcjonowanie w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych

pomysł 38Opisz swoje najpopularniejsze wpisy na blogu

Kto┼Ť mo┼╝e zapyta─ç: skoro dane wpisy s─ů najpopularniejsze, to po co je dodatkowo opisywa─ç? Przynajmniej z dw├│ch powod├│w:

  1. nowsi czytelnicy mogli ich jeszcze nie czyta─ç
  2. nie ma sensu promować tych wpisów, które nie zdobyły uznania czytelników

Mo┼╝esz na przyk┼éad podsumowa─ç mijaj─ůcy rok i poleci─ç internautom lektur─Ö tych wpis├│w, kt├│re wywo┼éa┼éy najwi─Ökszy odzew. Przy okazji – podlinkujesz te wpisy, a linkowanie wewn─Ötrzne jest wa┼╝ne ze wzgl─Ödu na lepsz─ů widoczno┼Ť─ç Twojego serwisu w Google.

porada 39Opisz temat inaczej ni┼╝ wszyscy

Warto┼Ť─ç wpisu niekoniecznie musi by─ç zwi─ůzana z jego d┼éugo┼Ťci─ů. Czasem wystarczy „tylko” opisa─ç co┼Ť inaczej, ni┼╝ robi─ů to inni. Tu nie trzeba du┼╝o pisa─ç, tu trzeba da─ç przyk┼éad:

Przykład: Why Procrastinators Procrastinate

Oto screen z wpisu o prokrastynacji – mo┼╝e zach─Öci Ci─Ö do przeczytania ca┼éo┼Ťci:

Na razie to wszystkie pomysły na wpisy do bloga firmowego. Zachęcam do podawania ich więcej w komentarzach.

kategorie: Blogowanie, Content marketing (marketing tre┼Ťci), Marketing internetowy

O autorze: Michał Krawczykowski

Zajmuj─Ö si─Ö tworzeniem stron internetowych, ale najbardziej lubi─Ö tworzy─ç te serwisy, kt├│re przewiduj─ů miejsce na warto┼Ťciow─ů tre┼Ť─ç - przyci─ůgaj─ůc─ů potencjalnych klient├│w i zamieniaj─ůc─ů ich w klient├│w.

  • Ch─Ötnie bym poczyta┼éa o takim zakulisowym dniu z ┼╝ycia Waszej firmy ­čśÇ.
    Bardzo dobry wpis, wykorzystam cz─Ö┼Ť─ç pomys┼é├│w.

    • Mo┼╝e kiedy┼Ť co┼Ť przygotujemy :)

    • Paulina Lara

      Hm… no ciekawy pomys┼é, tylko ┼╝e my jeste┼Ťmy nuuudni ;P Tylko praca i czytanie ksi─ů┼╝ek :P

  • Agnieszka

    Bardzo ciekawy wpis. Mia┼éam swego czasu przygod─Ö z prowadzeniem firmowego funpage, jednak nie zd─ů┼╝y┼éam rozwin─ů─ç skrzyde┼é, bo zasz┼éam w ci─ů┼╝─Ö. Kiedy┼Ť jednak te pomys┼éy na pewno mi si─Ö przydadz─ů :)

    • Dzi─Ökujemy :) Trzymamy kciuki za Pani dzia┼éalno┼Ť─ç i mamy nadziej─Ö, ┼╝e nasze rady b─Öd─ů przydatne. Pozdrawiamy!

  • www.calculatic.pl

    Inspiruj─ůcy wpis, na pewno skorzystam z kilku rad

Poradniki

jak reklamować firmę - artykuł

Jak zaistnie─ç w Sieci?