skuteczna strona internetowa? wyróżnij się wśród konkurencji!

Skuteczna strona internetowa? Naśladując konkurencję nie wyróżnisz się. 2 świetne sposoby na zwrócenie uwagi internauty

Prawdopodobnie tracisz pieniądze, jeśli Twoja strona www jest jak większość: taka sama jak strony internetowe konkurencji. Oczywiście, nie jest dokładnie taka sama, ale bądźmy szczerzy: widziałeś ostatnio serwis małej firmy nie zbudowany wokół schematu „o nas – oferta  – kontakt”? Do tego jeszcze „nasza firma istnieje od…” na stronie głównej. Jeśli piszesz dokładnie to samo co konkurencja, to ciężko Ci się będzie wyróżnić.  Zobacz kilka prostych porad, jak sprawić, żeby powstała skuteczna strona internetowa.

Widziałem ostatnio ogłoszenie o mniej więcej takiej treści:

Zlecę stworzenie strony www dla prawnika. Treść proszę przygotować samodzielnie na bazie stron konkurencji – wszyscy prawnicy mają mniej więcej to  samo w ofercie [podkreślenie moje – M.K.].

Inaczej mówiąc: proszę napisać to samo, co mają inni prawnicy – niczym się nie wyróżniam. To prosta droga do:

  • walki ceną
  • niskiej skuteczności marketingu

Dlaczego to psuje Ci marketing? Wyobraź sobie taką sytuację:

Internauta szuka w Google firmy z jakiejś branży. Najczęściej znajdzie przynajmniej 10 różnych firm.  Wchodzi na każdą z nich, a tam – różna jest tylko grafika i logo. Treść strony jest w zasadzie dokładnie taka sama. Kwestią przypadku jest, czy klient wybierze Ciebie czy konkurencję. Albo niższych cen (ale czy na pewno chcesz walczyć ceną?).

„Jesteśmy profesjonalni, mamy najlepsze ceny, duże doświadczenie”  – tak pisze większość firm, więc prawie żaden potencjalny klient w to nie wierzy. I tego nie czyta.

I wiesz, co? Nawet w branży tworzenia stron www tak jest – ta sama treść, tylko napisana za każdym razem innymi słowami. Problem w tym, że ta branża ma się za kreatywną…

Oczywiście to, co napisałem powyżej to pewne uproszczenie, żeby zwrócić uwagę na problem. Oferty firm różnią się od siebie nieco, ale internauta może nie zdążyć się o tym dowiedzieć, bo „wszyscy” stosują dosłownie ten sam, zupełnie nieprzekonujący, język na swoich stronach.

Skuteczna strona internetowa wyróżnia się na tle konkurencji

Jeśli chcesz, aby Twoja strona www była skuteczna (a przecież chcesz), musisz zrobić coś inaczej niż reszta. W przeciwnym wypadku nie widać Cię w tłumie albo musisz wydawać więcej na marketing i reklamę.

Zacznijmy od najważniejszego: skuteczna strona internetowa skupia się na internaucie-potencjalnym kliencie, a nie na firmie. Odłóż tekst „o firmie” do odpowiedniego działu, a na „pierwszy ogień” pokaż coś zupełnie innego. Co? Oto kilka pomysłów:

Wyodrębnij jedną cechę

Współpracowałem kiedyś z firmą sprzedającą pewne wyroby za kilka tysięcy złotych każdy. Na stronie znajdowała się galeria realizacji – ponad 200 zdjęć.

Konkurencja tez miała galerię – kilkadziesiąt zdjęć.

Właściciele firmy, z którą współpracowałem, zauważyli jedno: internauci doceniają bogatą galerię na stronie internetowej.

Internauta-klient przychodził i mówił: „U Państwa od razu widać, że mają Państwo duże doświadczenie i nie działają Państwo od wczoraj. Pewniej się czuję wiedząc, że nie kupuję od amatorów”. Widzisz? Ani słowa o ofercie, ale od razu firma zyskiwała +100 do wiarygodności!

Budujemy stronę wokół galerii zdjęć

Wyobraźmy sobie teraz: gdyby zbudować stronę www wokół tej galerii. Internauta wchodzi na stronę główną i, bez zbędnego czytania o firmie, widzi dwa przyciski: „Zobacz nasze realizacje (ponad 200 w całej Polsce)” i „Zobacz nasze produkty (40 modeli)”. W ten sposób możemy zwiększyć prawdopodobieństwo, że będzie chciał zobaczyć więcej i kliknie.

Na razie ani słowa o szczegółach oferty: niech internauta kupuje oczami. Niech zobaczy, że trafił do ludzi, którzy wiedzą, co robią i można im zaufać. Szczegóły oferty podamy później.

A co tymczasem internauta znajdzie u konkurencji? Wchodzi na stronę główną i widzi: „Witamy Państwa na naszej stronie internetowej/ Specjalizujemy się w…” Nuuuuuda! ;)

A pamiętasz olej z pierwszego tłoczenia?

Do sa-ła-tek lej

Ku-jaw-ski o-lej

O-lej z pierw-sze-go tło-cze-nia!

Kto nie pamięta!

Nie znam się na olejach, a tym bardziej nie znałem się, gdy pierwszy raz zobaczyłem tę reklamę. Wydawało mi się, że „z pierwszego tłoczenia” to taka unikalna cecha tego oleju, że aż ojeju! ;)

Dopiero później dowiedziałem się, że takich produktów jest na rynku więcej, ale tylko jedna marka postanowiła tę cechę wyróżnić.

Wszyscy inni producenci myśleli, że „z pierwszego tłoczenia” to oczywista cecha, więc czym tu się chwalić? Ale klienci nie wiedzieli, że to oczywiste i uznali, że Kujawski jest wyjątkowy. Dzięki wyodrębnieniu jednej cechy – unikalnej cechy oferty.

Unikalna Cecha Oferty

Unikalna cecha oferty element, który może Cię odróżnić od konkurencji. Chodzi o to, żeby wyszczególnić w Twojej ofercie coś, co będzie ważne dla klientów, a konkurencja albo tego nie ma, albo o tym nie mówi – jak w przypadku oleju  Kujawskiego.

Czasami taką cechą będzie Twoje podejście (o czym napiszę za chwilę), a innym razem – fizyczna cecha produktu lub nietypowa usługa. Aby pomogła Ci w zdobywaniu klientów, musi być dla nich ważna.

Zaproponuj klientom taką unikalną cechę, a potem zbuduj wokół niej swoją stronę internetową.

Wokół jednej cechy? Ale moja oferta charakteryzuje się wieloma ważnymi cechami.

Zarządzasz

firmową stroną www lub blogiem?

Nie musisz się znać na e-marketingu jak ekspert,
ale musisz się orientować.

Nieznajomość e-marketingu szkodzi
– Twojej firmie i Twojej stronie www.

Bądź na bieżąco z marketingiem internetowym
– zapisz się na newsletter e-sencja:

logo newslettera E-sencja

Zapisz się:

Zgadzam się z polityką prywatności

Nie wysyłamy spamu. W każdej chwili możesz się wypisać. Nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail.

Tak, wokół tej najważniejszej. Internauci i tak często nie zapamiętają wielu faktów z Twojej oferty. Dlatego trzeba się skupić na tym, co dla nich najważniejsze, a o reszcie tylko wspomnieć. Ta „reszta” to będą dodatkowe argumenty dla nabywcy: gdy będzie się już decydował na zakup, będą to dodatkowe powody do podjęcia decyzji na tak.

Więcej informacji o tym, jak stworzyć skuteczną stronę www znajdziesz w bezpłatnym poradniku 5 kroków do skutecznej strony internetowej.

Autentyczność, czyli jak dotrzeć do idealnych klientów i przekonać ich do siebie bez problemu

Autentyczność w marketingu to trend, który przyszedł do nas ze Stanów. Dziś jeszcze niewiele małych firm go zna (a jeszcze mniej go stosuje!), ale niedługo będzie absolutnym standardem. Kilka lat temu pisałem to samo o content marketingu (nie nazywając go tak) i voila – dziś jest to tak świetna metoda na zdobywanie klientów, że w ContentCouple zbudowaliśmy wokół niej naszą ofertę!

Ale wróćmy do autentyczności. Pozwala nam ona pokazać internaucie-potencjalnemu klientowi nasze podejście do tego, czym się zajmujemy, nasze „dlaczego”, nas samych. Dobrze zastosowana autentyczność zdobędzie dla Ciebie idealnych klientów, czyli takich, którzy będą chcieli kupować właśnie od Ciebie, a nie od konkurencji. Czyli dla swoich klientów będziesz bezkonkurencyjny. :)

Możesz sprzedawać teoretycznie to samo co inni, ale mieć zupełnie inne podejście. I mówić o nim wprost. To podejście może być Twoim wyróżnikiem, ale musisz o tym mówić internautom na każdym kroku.

Masz konto na Pinterest? Przypnij sobie tę wiedzę na później:

kategorie: Autentyczność w marketingu, Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową, Jak znajdować klientów

O autorze: Michał Krawczykowski

Zajmuję się tworzeniem stron internetowych, ale najbardziej lubię tworzyć te serwisy, które przewidują miejsce na wartościową treść - przyciągającą potencjalnych klientów i zamieniając ich w klientów.

dowiedz się więcej
  • Magdalena Bechcińska

    Świetne! Ludzkim językiem o ważnych sprawach :D

    • Dzięki. Staram się pisać prosto, choć zwykle przydaje się pomoc wspólniczki Pauliny, która poprawia po mnie moje wielokrotnie zamieszane zdania.

      • Magdalena Bechcińska

        W zespole siła! Bardzo dobrze Wam ta współpraca wychodzi:)

Poradniki

jak reklamować firmę - artykuł